...min träning

Enda sen maj i fjol så har jag, som jag tidigare nämnt, lyckats få in träningen i mitt liv och jag anser nu att det faktiskt är en viktig del som jag prioriterar för att passa in i vardagen och mina arbetstider. 
Det var inte förrän ett par månader sen som jag började träna på gym och styrketräna...har aldrig gillat det och gjorde det inte då heller :) men bestämde mig att jag skulle prova minst en månad och sen utvärdera hur jag kände...och ja ni kanske kan lista ut att jag gillar det. Gillar utmaningen och utvecklingen! 

Jag tränar av olika anledningar, självklart för hälsan och för kroppens skull...vill bli starkare såklart men inte bara fysiskt utan psykiskt också. 
De flesta i min närhet vet om att jag, vi, fick missfall i november. Det tog hårt såklart...det var planerad graviditet och vi blev gravida nästan på en gång när vi väl "började försöka". Men jag är inte en sån som grämer mig särkilt länge...bryt ihop och kom igen liksom :) däremot så blev det jäkligt jobbigt när jag börja fatta att det inte var lika lätt att bli gravid igen :-/ tänkte ju "det var ju så lätt förra gången"...det blev en press av allt :( men så sa en klok vän till mig "Johanna, du har hela livet på dig, vad gör det om du får vänta några månader eller ett år till" och ja det var ju sant. Så istället för att fokusera på att bli gravid och bli sjukt besviken varje månad när mensen kom så började jag fokusera på träningen. Fokusera på att bygga en starkare och friskare kropp som orkar när väl är dags igen <3 

Jag tror att folk är lite oroliga för att jag tränar för mkt och att det tagit över...får lite dom hintarna ibland men än så länge kan ni vara lugna :) jag har som mål att träna 4-6 ggr i veckan men som snitt blir det 4 ggr! Och jag hoppar träningen om kropp, eller knopp för den delen, säger ifrån. Bara härom veckan satt jag utanför gymet och skulle gå in men kände "nej, inte idag" och i vanliga fall är det att tas sig till gymet som är jobbigt, när jag väl är där kör jag...men inte den gången. 





Kram på er alla <3 

 X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0