...livet är skört

Det har hänt lite för mkt i mitt liv för att jag ska ha orkat skriva...huset i sig e ju bara en del, fix å tricks hela tiden men har ingen brådska :) å jag älskar det fortfarande :) 
Sen hände det som vi alla kommer stå inför en dag :( min farmor gick bort! Det var väntat men så sjukt oväntat ändå! Hon har varit sjuk en längre tid i kol och åkt ut och in på sjukhuset ett par gånger det senaste året...men alltid fått komma hem igen, men inte den här gången :( hennes lungor orkade inte mer så hon somnade in på sjukhuset! När min mamma ringde mig på kvällen innan hon gick bort blev jag väldigt upprörd, hon sa att det nog inte var så lång tid kvar för farmor och att vi nog inte skulle hinna träffa henne i helgen som vi tänkte. Jag bröt ihop i bilen på en parkering utanför mitt uppdrag (hade slutat för dagen) sen grät jag av och till hela kvällen :-/ 
När mamma sen ringde dagen efter med beskedet att farmor hade somnat in så blev jag inte lika chockad...den värsta sorgen hade lagt sig, så jag bestämde mig för att åka och jobba...ville träffa folk inte bara sitta hemma! Nu till det sjuka i allt...mitt första uppdrag den dagen var en föreläsning och inte om det jag trodde för jag höll på att få en smärre chock när föreläsaren öppnar munnen och säger "jag ska prata med er idag om sorg och sorgbearbetning, ordet sorg kopplas ofta ihop med dödsfall och jag är säker på att nån här inne nyligen har ngn från sin närhet som gått bort..." O.o jag visste inte vad jag skulle göra men bet ihop, hon pratade inte jättemkt om sorg i den bemärkelsen senare under föreläsningen bara då och då...dom ggr funderade jag på att gå, låta min kollega ta det sista men på nått sätt höll jag ihop och körde på den 1,5 timmen... Bröt ihop efteråt...när brukaren hade gått och det bara var jag och kollegan kvar. Hon hade inte märkt ngt så antar att jag har en ganska bra tolkmask ;-P 
Den dagen blev lite som den blev, grät lite då å då men tack vare min underbara arbetsplats som anpassade dagen så gick det bra :) 
Den veckan var det inte bara farmor som gick bort, dagen efter gick även min systers svärfar bort (eller ja dom e inte gifta men...). Helt oväntat när han skulle göra ngt på tomten så trilla han ihop. Frisk och inte speciellt gammal. Livet är skört så man ska ta till vara på varje minut man har här på jorden! 

Min fina farmor, en ängel i himmelen utan ngn smärta! <3 vi hade inte en särkilt nära relation och det var tyvärr ganska länge sen jag träffa henne (var sjuk varje gång jag skulle hälsa på) men ändå så är det en saknad i hjärtat! 

 X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0