...oj oj oj!

Fy sjutton vad jag har jobbat mkt på senaste...har inte haft två dagars sammanhängande ledighet på iaf...(räknar på fingrarna)...4 veckor! :( det tär på en och jag börjar märka det nu...fy så jobbigt! Då orkar man inte så mkt på sin lediga dag, inte mer än att återhämta sig för att orka kommande arbetsdagar!
Därav den nästan två veckors tomheten här på bloggen :P
Nu e det äntligen juletider :) me likey alooot!
Igår hjälpte sandri mig att komma igång å städa köket så att jag kunde göra julefint, å jag måste erkänna...det var S K I T jobbigt, men jag lät henne hjälpa till...*stolt* Vet inte vad det är med mig å att andra ska städa hos mig..?! Borde bara tacka och ta emot...men ICKE ...?! Det tar emot. (?) Men ett steg i rätt riktning!  :)
Annars nytt e att jag bivit brunett...så även min sambo (blidde över av min färg så kleta i det i hans) Så nu e vi så käcka med samma hårfärg :P
Sen måste jag bara dela med mig av en fundering jag har...ofta när jag träffat nytt folk som bor i örebro och då undrar vad jag jobbar med reagerar så här när jag talr om att jag jobbar som teckenspråkstolk: "Ja, det är ju verkligen rätt stad du jobbar i" ...? Så alla andra tolkar som jobbar ute i sveariket jobbar på fel plats...? :P
hehe...jag vet ju att dom syftar på att det är många döva här i stan men ändå...det e ju superkorkat!  jobbar man om tolk i en annan stad så finns det ju antagligen döva där oxå...!
Japp...det e vad jag går å fnular på :D
Nu e det pizzatime..! ...på en måndag och allt ;)
X torsk X

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Tycker inte det är så konstigt att folk säger så (om rätt stad för tolkar). Jag brukar ju säga att jag flyttade hit för att det finns mer jobbtillfällen, inget konstigt med det. De menar väl att det hade varit svårare att hitta jobb nån annan stans. Vilket är sant.

2011-11-29 @ 15:04:36
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: johanna

ja, som frilans kanske men som vik, så e det ju ingen skillnad :P

2011-11-29 @ 22:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0