...toppen helg!

TACK ELIN! tack för en toppen helg!
I fredgs kom en av min närmst vänner och besökte mig här nere =)
Vi gick lite på stan, förbi systemet (såklart)
Sen åkte vi till hotellet å käka pizza och drack gott!
Fick tips från fiddefjutt att vi kunde gå ut på ett ställe som heter "park lane"
...Vi kom hem halv fem på morgonen! Men inte för att stället var bra...Nej det sög...
men alla människor...deras kläder, dansstilar och beteenden...SHIT VAD VI GARVA!!
Göteborgare e inte kloka!

Lördag blev ganska sen väckning...förståligt när vi kom hem halv fem!
Men vi gav oss ut i shoppingvärlden =) och jag köpte skor..love it!
Sen åt i GOD 3 rätters på jensens beefhouse, med bara några minuter kvar innan
musikal började så sprang vi mot operan...vi kom för sent, typ 18,02 var klockan,
så vi fick inte sitta på 2 raden som vi skulle...utan längst bak!
Men man såg ganska bra ändå...plus att vi hamn bredvid Martin Stenmark!
...det går inte att förneka, han ser bra ut...hehe! Så vi satt bredvid en kändis i 1½ timme :P
Jag leder kändisjakten mot pinky =D
Kvällen blev för övrigt lugn och båda somna i soffan! Idag hann vi inte göra mer än att
gå en snabbis på stan sen åkte hon vid 14.
=(
men det har verkligen varit toppen! vi har tagit igen mkt av de vi missat i
varandras liv =) synd att det inte blir oftare...vi bor ju ändå relativit nära varann!

Veckan har bara rullat på, det e därför jag inte bloggat...dör när jag kommer hem! =P
Jag har varit på många roliga uppdrag och jag gjorde en liten tabbe i torsdags kväll oxå...
jag hade lite för kort kjol för att sitta mittemot brukaren utan bord...jag hade förvisso svarta strumpbyxor
men dom är "håliga" så det blir ett sicksack mönster...så det fanns risk att brukarna såg mer än
dom bör ;P men men...jag tror inte det var så farligt för jag försökte titta när jag kom hem, inte så
lätt men jag såg inget! =D om dom såg så bjöd jag på det och
jag lärde mig oxå på det! haha 

Ifredags blev det missförstånd, uppdraget hade ställts in redan kvällen innan, och tolken hade skickat sms
även min ena HL hade skickat sms om det...men fick jag något sms? nej!
Jag skulle alltså börja ett (det betyder sovmorgon!)
Men jag pallra mig upp och var på sjikhuset vid halv nio!! TYPISKT!
Sen mitt sista uppdrag var skoj, fic jobba med en manlig tolk (eller han titta på) och en frilans.
MEN efter uppdraget när han skulle ge mig kritik, då lägger han fram det på SÄMSTA SÄTT!!!
Han säger : "Du kunde ha lagt upp det lite mer i kartor för att underlätta för dig" (fine jag köper det, men sen...)
"ja, som den andra tolken gjorde, hon vr jäätteduktig på det och det blev lättare att förstå oxå!"
Vad e det för jävla idiot rent ut sagt...missa han min skylt där det står TOLKELEV! Han har alltså suttit och
jämfört oss...! För han tog upp andra saker oxå, som jag kunde tänka på och IGEN säger :som den andra tolken gjorde jääättebra!
GaaAAAhh...tur att jag var på glatt humör och kände själv att det gick ganska bra...sen avslutade han med
att säga att det gick ju bra i övrigt och tog faktiskt upp några bra exempel...så jag slutade dagen (och veckan)
med en ganska bra känsla...bara att jag tyckte han var konstig!

Nu ska jag nog ta å laga mig lite mat...tiden har runnit iväg idag!!
Måste duscha och hinna sova också ;)


X torsk X


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

haha, vad har det med saken att göra att tolken var manlig? :P sen undrar jag vad ni såg, du svarade aldrig på det! :)

2010-05-09 @ 23:04:17
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0