...tandläkaren

Jag har ju fått en ny hobby...att gå till tandläkaren!
Förra veckan när jag var hemma hos mor och far så tyckte min mamma
att det var dags att boka tid hos tandläkareen, eftersom jag inte varit där
sen jag flytta hit dvs 4 år sen!
Och jag gjorde det...fick en tid redan i måndags som jag ju tog...
gick dit lite halvnervös och gjorde min undersökning
Och det gick ju bra...trodde det skulle göra ont men det var ju faktiskt bara en undersökning.
Domen var: tandsten och tandfickor. (Tandsten var ju ingen nyhet det visste jag innan!)
Så jag fick boka en ny tid för att ta bort tandstenen och fick en ny tid redan dagen efter ...alltså i tisdags!
Ont anande gick jag dit dagen efter och fick denna gång träffa tandhygenisten...
direkt när hon börja undersöka mig började hon klaga på hur det såg ut i min mun och
försökte ge mig dåligt samvete...men det funka inte för jag känner mig jefligt duktig som ens
pallrat mig dit!
Sen frågar hon mig om jag vill ha bedövning för att ta bort tandsten...?! va?
det har jag aldrig fått förut...men hon rekommenderade det eftersom att jag hade så mkt...!
och jag lita på henne...
MEN FÖR I *PIP* vad ont det gjorde att få bedövningen!!!!!
Sen satte hon igång...å då kom jag fram till en sak jag funderat över många gånger nämligen:
Varför vill man jobba med att gräva i andras munnar?
Svaret: För att man e sadist och älskar att skada folk och nu har chansen att göra det lagligt!

Fy F*N vad ont det gjorde å jag trodde hon försökte slipa bort hela tänderna!!!
AAJ!
Värst av allt...när allt e klart så säger hon: Du måste komma igen för vi hinner inte få bort allt!
Då säger jag: Men jag har en tid nästa vecka redan (ja, jag fick TVÅ tider i måndags)

Men det dög visst inte för då ska jag till tandläkaren.?
Så jag fick en  ny tid...4 tider hittills...ja, det e ju för dom 4 missade åren!

Ursch och fy vad jag ska borsta tänderna noga å flossa och mun skölja!!
Tur att jag tecknade friskvårdsavtal i måndags...då behöver jag inte betala mer än 120 kr /mån :P
Hade iaf sjukt ont i tänderna dagen efter :(


X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0