...home sweet home




En bild säger mer än tusen ord?



taget från bussen


Prison island

Två bilder som verkligen visar hur FANTASTISKT FINT det har varit på resan!
Jag är alltså nu hemkommen, äntligen!
Vi hade inte lite tur med flyget...vårat flyg var det första som flög från dar es salaam-amsterdam
på de senaste dagarna...å inte nog med det, samma sak gällde med flyget amsterdam-stockholm!!!
Skönt att vi kom hem som vi skulle i alla fall!
De sista dagarna har jag bara legat, haft SJUKT ont i magen och haft feber...fast feber hade jag bara söndag kväll till tisdag morgon, sen har jag haft ont i magen och turist mage =C och så har jag knappt ätit något.
Har längtat hem ganska mkt då eftersom det inte e kul att vara i afrika sjuk!
Så nu är jag äntligen hemma och jag har ringt sjukvårdsupplysningen och tanten där sa att
det ENDA jag får äta är rostat bröd med smör. Dricka: te och hemgjord vätskeersättning (vatten+socker+ salt, som man kokar upp och låter svalna)
JIPPIE!!
Tur att jag får rosta brödet i alla fall! Annars kunde jag ju stannat i tanzania, det var nämligen det vi fick
till frukost, orostad franska med marmelad. Ibland fick vi ju iofs ägg oxå (med en gula som var vit?)
Det e inte kul att äntligen få komma hem å äte vad man vill...så får man inte det!!
Ska i alla fall till vårdcentralen imorrn så ska dom undersöka mig eller nått...känns inte så kul
men det e lika bra att få det gjort så man vet sen om man e döende eller så (skämt)
ska ta och koka lite te (jag trodde för övrigt att det var vätskedrivande och INTE bra att dricka?)
ska försöka äta en bit macka oxå, en hel klarar jag nog inte!


X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0