...i´m moving on!

Idag spelades sarah dawn finers låt moving on på radion,
jag e vanligtvis inte något fan av sarah men när jag verkligen lyssnade på texten
så såg jag det från mitt perspektiv, dvs tolkning!

Something, somewhere, that I long to find
I am learning, slowly, one day at a time
That if I loose and fail, I’ll be fine

I’m moving on
And I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe it finally
I’m moving on

Med andra ord så är det bara att köra igen om jag misslyckas med ett uppdrag, på´t igen :)

Idag har jag tolkat igen...men efteråt kändes det inte alls lika bra som igår...?! det gick jättebra, jag tsptolka å fick med allt...men jag tror att jag blev lite besviken för att det blev så kort, skulle vara en timme, men blev bara en kvart!
Sen på em hade vi ett till möte som jag skulle tolka, men min HL började så skulle jag ta över sen (vi var tre st) men jag kände att jag inte riktigt hängde med, han som prata pratade så jefla fort!! Jag tänkte på sånna försäljare som står på marknader och demonstrerar sin vara brukar nog prata så fort för att få folks uppmärksamhet...bara det att han prata om pensionen...! så jag avstod å det tyckte min HL var bra, hon hade inte tillåtit mig gå upp å tolka! Det var omöjligt att förstå vad han egentligen menade...bara massa ordbajs!
Sen slutade jag för dagen...imorrn ska jag till dennis hemort...skurup! på ridskolan, får se om det bara bli askultation imorrn, jag kan NADA om hästar! men det var tydligen återkommande så då kanske jag kan tolka framöver!

Ikväll blir det mys med vin å desperate :) å lite choklad kanske slinker ner!
Idag var det 2 grader när jag åkte till TC!!! Det e så kallt på rummet oxå...kan höjja temperaturen på toan å där e det skönt för där finns det golvvärme oxå :)


X torsk X

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Visst är det kul att läsa in tolkning i låttexter :)



Jag har också tolkat pensionsinformation idag! Det var rätt krångligt. Snärjde in mig rätt mycket ett tag...

2009-10-13 @ 19:16:44
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Torsken

ja..ag tolkade ju aldrig :P

2009-10-13 @ 20:58:20
URL: http://torskelain.blogg.se/
Postat av: Miss Universum

jag tycker inte heller om sarah men när du sägert (säger det) så stämmer texten ganska bra. =) vin å chokla låter bra. =)

2009-10-13 @ 22:13:24
URL: http://marypinkmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0