...sotning på ett annat sätt

Idag har jag haft ledig dag...så skönt! :-) 
Tänkte passa på att göra en sotad sminkning på ett lite annat sätt... 
Eller jag tror inte att dom flesta sotar så här, jag brukar inte göra det iaf ;-) 
Eftersom jag har gott om tid har jag gjort en tutorial...enjoy

Först ett rent ansikte
Sen lägger man basen, dvs ev primer, foundation, puder och rouge...även ifyllning av ögonbryn


Sen använder jag en vanlig kajalpenna å målar en triangel...å fyller i, använder MYCKET! 

(Det behöver inte vara jämna kanter eller så för det ska ändå suddas) 

Sen använder jag en pensel och suddar och då duttar (eller trycker ganska hårt) för att sudda ut kanterna, alltså inte drar ngt 
Sen är det bra om man använder en skugga för att fixera så att det sitter, svart om man vill men jag väljer lila...bara duttar uppepå, åter igen INTE DRA

Lägg även skugga under ögat (för att balansera upp)
Nu är det dags att ta fram en ljusare skugga som jag lägger längst in vid ögat och suddar ihop med det mörka, och alltid duttar ;-) lägger en ännu ljusare skugga mellan ögonbrynet och det mörka och suddar ihop för att inte få så skarpa kanter...
Lägg på en eyeliner om ni vill
Och eyeliner i vattenlinjen

Och lite mascara och läppglans så är det klart ;-) 


X torsk X


Kommentarer
Postat av: Josefin

Du är så väldigt duktig!

Svar: Tack ^^,
Torsken

2013-10-26 @ 11:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0