...vill rösta rosa! =)

Nej men seriöst!
Jag börjar bli lite nervös! Hur tänker folk?
Snälla folket: TÄNK på vad ni röstar!!! Jag e inte särkilt förtjust i varken Mona Sahlin eller
Lars Ohly men..MEN vi bor i Sverige och inte USA, Vi röstar inte på personer... (jo självklart i personvalet)
men det e partierna vi röstar på. Vad det tycker.

Det är viktigt att se helheten...som Mary fint skriver att det är viktigt att se vad de blå står för
och för det röd-gröna står för!
De blå vill kort och gott att de som har det bra ska fortsätta ha det bra (vilket jag kan hålla med om...MEN)
de tycker även att de som inte har det bra får skylla sig själva! (DET håller jag inte med om...för det e inte deras fel!)
Jag blir galen på att de inte vill se till individer...det ser bara procenttal!
Man kan inte leda ett land och bara se till de som har det bra för att de tillhör de största procenttalen!!
De få procenttalen som inte kan jobba, återigen påstår herr statsminister att vi kan hjälpa dom in på arbetsmarknaden...MEN DE KAN JU INTE JOBBA!!!! Man är inte kapabel till att jobba...det kan ju vara bättre att
försöka få deras liv att bli lite mer dräglig!
SJÄLVKLART finns det folk som uttnyttjar systemen...men det kommer man inte ifrån!
Jag säger inte att socialdemokraternas sjukpolitik var speciellt bra heller, men man fick iaf vara sjuk.
Dom hade inte ett datum på när man blir frisk. Det skulle vara jättebra om man efter 2,5 år helt plötsligt blir
frisk men det fungerar inte riktigt!
Moderaterna kallar att när man blir utförsäkrad blir man "rehabiliterad"!
Det är ju nästan så att man vill skratta! Att bli utsprakad på arbetsmarknaden utan att ha jobbat på 2,5
utan fått någon riktig habilitering ska vara att man blir reahiliterad?! Visst endel personer behöver en spark
i baken för att våga ta steget å jobba inom ny arbetsmarknad men fortfarande så glömmer man dom som INTE utnyttjar systemet utan faktiskt är sjuk!
Jag är orolig att om moderaterna kommer få 4 nya år vid makten kommer de privatisera hela sverige
så tillslut blir det inom alla marknader att den som betalar mest får bäst vård/service osv.
Och på så vis kommer nog att priserna gå ner därmed lönerna...de som lägger sig lägst får mest jobb!
Det finns tydligt bevis på detta inom min "branch". I sthlm har moderaterna
bestämt att lägga ner landstingets tolkcentral för att privatisera allt. Det har gjort att det finns en prioriteringslist som förhandlas vartannat år (tror jag att det är) vilket innebär att dom som dumpar
priserna mest (med andra ord tolkarnas lön) får mest jobb!
De leder i sin tur att de företagen som inte tycker att man ska jobba för en skitlön går i konkurs!

Nu har jag fått skriva av mig lite...det finns en anledning till att jag inte jobbar med politik
för jag e värdelös på att formulera mig...hoppas någon läst å förstår vad jag vill säga (rösta röd-grönt!)

X torsk X

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Du har så rätt!



Själv skulle jag gärna rösta rosa :) På F! alltså. Men vågar inte nu, vill inte kasta bort en röst som eventuellt kan stjälpa valutgången åt rätt håll.

2010-09-18 @ 18:19:32
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Torsken

haha...sån koll har jag, visste inte att det fanns ett rosa parti! =)

2010-09-19 @ 11:21:23
URL: http://torskelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0