...mat å fika

Idag lagade jag massa mat...tre rätter rättare sagt, kål och köttfärs, tacopaj och köttfärslimpa... Ja, vi hade mkt köttfärs hemma:) 2 kilo !
 
Idag var även dagen som jag skulle äta min EGENODLADE tomat... :) 
Är det bara jag som ser hjärteformen...? ;) japps, den har odlats i hjärteformar :D 
 
När jag gjorde kål och köttfärs råkade jag visst glömma bort att titta till det ibland...tänkte att den står ju där å puttrar...JAHA VATTNET KAN DUNSTA BORT....!!

:)
Bara liiite fastbrändt!
hehe...nu står det i vattenbad med maskindiskmedel =S hoppas den blir ren!
Nu på kvällskvisten var jag å sandri inbjudna till David å Vickie på kaffe...David hade köpt nå ny kaffebryggsgrej...
Problemet var att han använde vanligt bryggkaffe å vi kom fram till att det nog skulle vara kokkaffe istället men kaffe blev det till slut å mkt gott...drack t o m utan mjölk i :)
Lärde mig idag att David nog har en förkärlek till just kaffebryggsgrejjer, han hade en perkulator, två espressobryggare å en sån där som på bilden...dessutom avslöjade Vickie att han budat hem en ny sån :) haha...
 
nej men...hopp i säng kanske...? Förstår inte att det alltid e så förbannat svårt att komma i säng på söndagar...!
God natt!
 
X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0