...kämpar på.

Just nu e det lite uppförsbacke...inte bara lite. Men man har liksom inte så mkt val, kämpa på och hoppas på att man kommer över kullen så att det blir nedförsbacke istället...eller åtminstone plan mark. Jag är så OTROLIGT tacksam att jag/vi har mina föräldrar som ställer upp och stöttar oss, dom är bäst! <3
Jag försöker att inte dras med ner i det negativa som det lätt blir när det blåser motvind...försöker tänka på vad vi faktiskt har i vårat liv :) vi har varann och vi älskar varandra. Vi har vänner som är guld värda, bästa katterna, kläder å rak över huvudet. Basvaror har vi hemma så vi kan laga mat å vi har vatten i kranen så vad gör det då att man inte har råd att köpa mjölk...? ;)

Jag har ju dessutom ett jobb jag älskar...klart man kan bli less ibland men just nu e jag nöjd :D mkt nöjd! Det kan man inte säga om handläggaren på f-kassan, hon måste vantrivas med sitt jobb med den attityden som hon har...! Pepp ringde för att kolla hur det går med hans ärende och det han fick till svar var något liknande med: Jag vet inte, jag har ju många andra ärende som jag måste jobba med och jag har faktiskt inte ätit lunch idag...! Jag vet inte, men det kanske inte är ett speciellt professionellt...? Med andra ord så kommer jag antagligen få börja dricka mitt kaffe svart ;) för det är lååååångt till löning, plus att jag varit sjuk så jag får säkert lägre lön =S men va fan...försöker som sagt vara positiv ändå, det värsta som kan hända är att vi hamnar hos kronofogden och får betalningsanmärkningar men dom försvinner ju efter några år ;)

Idag använde jag hårmunk :) trivs mkt bra med det faktiskt, håret sitter där det ska utan att strama för mkt å så e det fint :)

X torsk X


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Som ett litet försvar för försäkringskassantanten så tror jag det är helt värdelösa arbetsförhållanden där. Typ såhär (det handlar om socialkontoret, men tänker att det är ungefär samma sak): http://medlemsblogg.vision.se/samuel-svan/any-given-day-pa-socialkontoret/ Sjuk politik vi har som gör att både de anställda och de som söker hjälp mår skit :/ Och att tolklönerna är så låga är ju också nåt allvarligt fel. Hoppas det löser sig på nåt sätt. Kram!

Svar: Jo, jag förstår ju verkligen henne...men det hjälper ju tyvärr inte ett skit att hon inte hinner äta ;P
Torsken

2012-09-05 @ 10:48:56
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0