...tutorial

För ett tag sedan fick jag frågan ifall jag kunde göra en tutorial på en sminknin nångång...och idag tänkte jag att det äntligen var dags...mkt roligare än att städa :D 
Tittade igenom mina ögonskuggor och bstämde mig för en höstigsminkning :) 
 
 
Först och främst har jag "grundat" dvs lagt foundation, puder och rouge. 
Sen börjar jag alltid med att lägga en primer, det är en produkt som man använder för att få ut mer färgpigment i skuggan och så sitter den dessutom bättre (blir inte veck) sen börjar jag oftast med den mörka skuggan (varför vet jag inte) lägger den i en båge som jag suddar uppåt/utåt
 
Sen "fyller" jag hålet med oranget (den färgen jag vill att ögongloben ska ha) och suddar ihop med den bruna
 
Sen lägger jag på den ljusa längst in och suddar ihop med den orangea, just idag valde jag att lägga den över hela ögat för den var skimrig och ganska transparent
 
Sen lägger jag på lite extra mörkögonskugga å suddar ut den, samt lägger en ljus (highlighter) ögonskugga upp mot ögonbrynet.
 
lägger skugga under ögat (för att balansera upp det hela)  och sen en vit eyeliner i vattenlinjen (för att se piggare ut och ögat framstås som större) 
 
Och sist men inte minst...eyeliner och mascara :) 
 
Voila (utan blixt för att inte se så j e f l a blek ut)
 
Så...det var mitt bidrag till en tutorialsminkning ;) hoppas det var till hjälp ;) 
 
 
 X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0