...2:a advent!

Nu är 2:a advent här och jag tycker att det var evigheter sen jag tände första ljuset..! December brukar gå med en rasande fart men just nu...not so much! Kanske för att november gick så fort? ...det måste liksom kompenseras på nått sett ;)
Smulan har varit och fått "godkänt" hos veterinären :) mkt skönt att vi slapp betala 30 lax eller avliva...! För ett brutet ben liksom!
Och jag har varit hos kuratorn för andra gången, pratat om min trötthet, hon är orolig för att jag visar många symtom på utmattning så om jag inte gör en drastisk ändring i mitt liv så kommer jag ev panga in i första bästa vägg jag hittar ;) skämtosido, jag känner inte att det är SÅ allvarligt men det är väl ett sätt att förneka!? Hon e ju trots allt experten! Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jo första steget är att inte jobba över något mer detta år! Vila och återhämta mig när jag e ledig och inte ta för mkt ansvar...! Lätt som en plätt! ...i teorin! :( suck! Det e ju inte lätt att släppa känslan att man vill fixa det sista i lägenheten samtidigt som man inte orkar men då ligger det å gnor i skallen å då slappnar jag inte av som jag borde...! Vill ju att det ska vara fint till nästa helg när det e party inplanerat, men får väl vara glad om det e städat iaf... =/


Hur som haver, nu i helgen har jag haft TRE dagar ledigt i rad..!! Å fredagen tillbringades i göteborg med bästaste sandri :) båda två har varit lite osäkra på om vi verkligen vill åka men till sist kom vi iväg iaf...å inte ångrar jag det! Visst blev det en lång dag men ack så rolig dag! Å mycket mupp å fniss ^^ hihi ...lite energiboost måste jag nästan säga, å det behöver jag ju! Hemvägen blev dock mindre lyckad, precis när vi passerat brändåsen å jag börja känna att vi faktiskt kommer komma fram nångång (väääldigt seg bussresa hem) ja, vad händer då...? Jo bussen lägger av! Den bara slutade köra...! Så nästan en timme senare kommer en annan buss (den andra bussen som körde ner, som fortsatte till örebro å lämnade dess passagerare å kom tillbaka till oss) å hämtade upp oss! Men då blev det ju extra skönt att komma hem ;)



Lördagen spenderades i största del i åsbro, med julbak :) lussebullar och knäck...fast jag glömde knäckformarna hemma så det blev bara en massa på smörpapper som jag nån dag ska ta tag i och dela upp ;) sen somna jag mellan sex å åtta..! För att titta på film å sen lägga mig å sova...igen! Utan problem!

image description

STOORA Lussebullar...! M U M S !

Idag, 2:a advent har jag plockat lite, tvättat (älskar torktumlaren!) å spelat match :) kul match var det men jag kände att jag tappat lite på dom här veckorna jag varit sjuk å skadad!

 

 

X torsk X

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0