...bergochdalbana!

Imorse på väg till mitt uppdrag kom jag på denna fina metafor om en torsk:

Torsken e fast i det grunda grumliga vattnet,
vill inget hellre än att koma ut i det öppna havet
och simma och köra på som hon vet att hon kan!
Hon kämpar och simmar runt runt,
men hittar inte ut för det e så grumligt!!
Torsken aktar sig för alla elaka gäddor som ligger och lurar.


Tyckte jag var påhittigt och passar ganska bra på min tolkvecka!
Men idag vände trenden och jag e nästan "ute i det stora blå" igen där man har klar
sikt! :D
haha!
Sitter på tåget nu och ska strax byta i hallsberg...det går hur fort som helst med X2000 =D
på vägen hit blev jag nerstänkt av en bil...sur som f*n blev jag eftersom jag även
missade bussen så jag fick springa till spårvagnen!!
Men sitter iaf på väg hem och har bara en halvtimme kvar cirkus tills jag får krama om min älskling!


X torsk X


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

dom där elaka gäddorna alltså. dom är inte att leka med.

2010-05-13 @ 11:27:04
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Torsken

nej..jag vet! och dom hjälper en inte att hitta rätt väg heller!

2010-05-14 @ 21:30:58
URL: http://torskelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0