...5 min eller 40?

Ja, det är frågan. Skulle du välja en bussresa som tar 5 eller 40 min?
Jag kom av tåget från helsingborg och ville bara hem...gick till hållplatsen, ser att en buss kommer....tittar snabbt på tavlan om den åker förbi botulfsplatsen (min hållplats) ser att det står botulfsplatsen så jag hoppar på bussen...snabbt inser jag mitt misstag...bussen KOM från botulfsplatsen! så trött som jag var...orkade jag inte riktigt reagera. Så jag satt en stund, sen gick jag fram till chauffören som sa att jag kunde sitta kvar för han vände tillbaka till stan sen igen. Sätter mig igen å kollar i busstabellen...20 min till slutstationen och 20 min till botulfsplatsen! Hade jag tagit rätt buss hade det tagit 5 min!! Men lite sighseeing e ju aldrig fel...jo om det e kålsvart ute, som det var!

Idag slutade jag tidigt...innan lunch! Fanns inte alls många uppdrag denna fredag :( Men jag surade inte för det! Jag hoppade på första bästa tåg till helsingborg för att träffa GOTLAND!! :D hon besökte mig igår redan men jag kan nog inte få nog av henne...eller det kan jag jag säkert :P men inte i första taget! Simon var ju oxå med...alltid lika skoj att träffa honom. hehe, han ska alltid muppa sig men då kan jag muppa mig tillbaka :)
Vi käka lunch tillsammans sen gick vi lite på stan. Då försvann Simon?!
Nu får jag inte gå på stan nå mer!! Jag hittar ju saker HELA TIDEN...jag tycker om det men inte min plånbok! :S
Gotland blev kaffesugen så vi satte oss å fika...satt ganska länge tror jag...så mysigt att bara sitta å tjöta om allt mellan himmel å jord...vi tränade t.o.m lite tsp :O !!
Imorrn ska jag åka dit igen...:) kanske bara en snabbis men ändå! Ska lämna min bag med massa saker som jag får klara mig utan den här veckan så det inte blir så mkt att släpa på nästa fredag!

Den här helgen ska jag bara ta det lugnt och samla krafter så jag e super laddad för sista veckan. Jag ska tänka på alla små tips och allt jag lärt mig dom här tre veckorna så det sitter sista veckan! :D
Ska bli såååå skönt att komma hem igen...trivs bra å jag kunde inte fått bättre boende! Men...borta bra, hemma bäst! Plus att suptarmen börjar skrika...så nästa helg e det fest som gäller :)


X torsk X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0